mormoramorsansresa.blogg.se

Sakta ner - jag ser något, jag ser livet! Orden återvänder, kommer tillbaka. Ännu vet jag inte vad drabbade mig, varför allting förändrades, varför en moders resa blev ifrågasatt. Jag vet min egen sanning. Jag är mor, mora, morsa, mamma - bara jag själv äger rätten att definiera mig. Jag är mamma.

Du kallar mig mor. Du kallar mig mora.

Publicerad 2015-07-14 13:53:00 i Allmänt, att bli sårad, när barnet gör slut,

Du kallar mig morsa. Du kallar mig mamma.
 
Marianne Williamson:
"Everything we do is either act of love or a cry for help."


Du säger: "Nu är det din tur mamma, din tur att få mening, följa din dröm."

Vi kvittrar, kvittrar som vårglada småfåglar.

Mamma flyttar ut.

Bygger bo i fjärran. "Arbete, Kärlek, Bön, och Tro  -De bygga på lifvets lycka. Fågeln söker fäste, Fågeln bygger bo. Eget lilla näste."
Flärd.

Stora lappar, Facebookhjärtan. Du är stolt, jag är stolt.
"Mina vänner har alltid beundrat dig, mor. Du är fin, beauty, bäst."

Du är bäst. Min dotter, du är bäst. Jag ser dig på avstånd.

Du har tagit klivet in i vuxenlivet.
Dina vingar bär.

Vi växer. Du mår bra, jag mår bra, vi strålar och äger våra liv.
Jag är följsam.
Jag ger. Jag tar emot det du vill ge, det du vill och förmår ge. Du väljer, det är på dina villkor nu.

Jag blir rädd - rädd för att vara obekväm, rädd för att kräva, rädd för att snoka, fråga för mycket.

Du är olycklig, jag är olycklig. Var rädd om dig, mitt barn. Låt ingen såra.
The Civil Wars:
"You thought you´d found One to love you and give you the World. Now you find that you´ve been misused.

Talk to me.
I´ll do what you choose I want you to.

Tell mama all about it.
Tell mamma what you need.
Tell mama
and I´ll make Everything alright."

Du stänger mig ute. Du har stängt dörren till det hus som en gång var ditt hem. Vårt hem.

Förtvivlan.
Polisen. Psykologen.

Du bluffar. du skojar. Snart öppnas dörren igen och du ropar: "Ha ha, gick du på det, mamma? Men mor då."
"Din lilla skojare där. That´s my girl."


Du stängde dörren. Dörren förbli stängd.

Du har tagit över. Du har ärvt min kamp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela